Poradnik I - o czym pamiętać fotografując kota?

Witajcie :)
Dostałam prywatne pytanie, czy mogłbym dodać wskazówki na temat fotografowania kota. Nie będę mówić o ustawieniach aparatu, ponieważ o tym można poczytać w internecie, a sama stosuję różne. Znajdą się tutaj porady i przykładowe zdjęcia. 
Uwaga! 
Nie wszystkie porady są oparte tylko na moim kocie, lecz także innych, które zobaczycie na zdjęciach.





1. Kot jest dosyć ruchliwym zwierzęciem, z natury nie boi się aparatu. Żeby czuł się swobodnie, musi być w dobrym miejscu. Daj mu czas, aby mógł się dostosować do miejsca. W przeciwnym razie będzie czuł się nieswojo.
2. Zwierze nie zawsze patrzy wprost na obiektyw. Ja swojego 'hipnotyzuję' elementem, który nazywa się 'dekiel od aparatu' (przepraszam, nie chciałam tego odmieniać, hah :>) lub czasem jedzeniem.
3. Robię mu zdjęcia z tłem, ale też bez (zobacz niżej). Tłem może być choćby prześcieradło.


4. Nie smuć sie, jeżeli zdjęcie nie jest prawidłowo wykadrowane, zawsze możesz poprawić to w programie.
5. Każdy kot jest inny, każdy ma w sobie coś wyjątkowego. Podkreśl jego piękno.


6. Nie fotografuj kota tylko wtedy, gdy jest poważny. Pokaż to w różnych sytuacjach.





 7. Dbaj o kolory znajdujące się w tle, żeby idealnie komponowały się z kotem.





8. Jeśli nie podobają Ci się kolory na zdjęciu, zawsze możesz zastosować b&w lub sepię.                                                

9. Skupiaj uwagę na detalach. (patrz drugie zdjęcie)
10. Używaj programów i baw się przerabianiem.




Powodzenia i wytrwałości :)



Komentarze

Popularne posty